10 dôvodov, prečo by si mal začať plávať.

Plávanie a jeho vplyv na chudnutie a všetky svaly tvojho tela.

Plávanie je skvelý spôsob nie len budovania ale i regenerácie svalov. Pohyb vo vode sa vo všeobecnosti považuje za najefektívnejší šport aj zo zdravotného hľadiska. Je tiež účinným kardio cvičením, ktoré dostane do formy každého človeka.

Potrebuješ viac dôvodov? Tu ich máš.

1. Plávanie je kardiom i silovým cvičením.

Voda je asi 800-krát hustejšia ako vzduch. Preto sa pri plávaní musíš neustále pohybovať, aby si sa neponoril. To znamená, že tvoje svaly sú pod neustálym odporom, pričom sa snažíš zostať nad hladinou. Nech už si vyberieš akýkoľvek spôsob plávania a tempo, je to výborný spôsob ako kardia tak i silového tréningu.

2. Plávanie umožňuje maximálnu regeneráciu.

Plávanie je maximálne šetrné k tvojim kostiam a kĺbom. Preto sa tiež považuje za jeden z najlepších športov, ktoré sú vhodné aj pre zranených ľudí. Môžeš tiež pravidelne plávať aj so zvýšenou intenzitou, pričom nebudeš mať pocit únavy a straty sily. Nech už máš za sebou akýkoľvek náročný tréning v posilňovni, nasledujúci deň nebudeš mať žiaden problém ísť si zaplávať a zregenerovať sa. Plávanie sa dokonca považuje za omnoho lepší spôsob regenerácie, ako obyčajný domáci odpočinok. Svaly po náročnom tréningu potrebujú zahriatie a pohyb. Ak svaly ochladnú príliš rýchlo tak stuhnú, čo neskôr spôsobí nepríjemnú svalovicu.

3. Je skvelé pre tvoje pľúca.

Ak sa tvár nachádza pod vodou, tvoje telo sa na druhej strane prispôsobuje efektívnejšiemu používaniu kyslíka. Navyše sa naučí viazať viac čerstvého vzduchu s každým nádychom a vylúči tiež viac oxidu uhličitého pri každom výdychu. Nedávne štúdie dokonca potvrdili, že plavci majú oveľa lepšiu pľúcnu kapacitu (množstvo vzduchu, ktoré sa pohybuje dovnútra a von z pľúc počas normálneho dýchania) v porovnaní s bežcami. Tento fakt má za následok nižšie pokojové hodnoty srdca, zníženie krvného tlaku i lepší výkon.

4. Plávanie robí z teba lepšieho bežca.

Zvýšením schopnosti prijímať a efektívne využívať kyslík, plávanie tiež zvyšuje tvoju vytrvalostnú kapacitu. To znamená, že môžeš prejsť omnoho viac kilometrov bez toho, aby si bol na konci svojich síl. Okrem toho posilňuje svaly nôh, obzvlášť zadku a hamstringov, ramená a jadro tela. Všetky tieto fakty sú veľmi dôležité pre zlepšenie tvojho výkonu a síl.

Dôvody prečo by si mal začať plávať pohyb.sk

5. Plávanie môže vykonávať úplne každý.

Či už sa zotavuješ zo zranenia, si tehotná alebo po pôrode, alebo sa len snažíš urobiť niečo pre svoje telo a zdravie, plávanie ti môže pomôcť. Plávanie by samozrejme malo byť technicky správne. Tempo, intenzitu a výkon, ktorý do neho vložíš, už záleží len na tebe.

6. Plávanie pomáha pri znižovaní stresu.

Počas každého cvičenia, a teda i plávania sa vylučuje veľké množstvo endorfínov, ktoré pomáhajú znižovať hladinu stresu v tele. Ak sa ponoríš do vody, zmizne množstvo rušivých senzorických informácií, ktoré bombardujú tvoje telo. Endorfíny pomáhajú priniesť pokojové pocity a zmierňujú príznaky súvisiace s chronickým stresom.

7. Plávanie „pretáča“ biologické hodiny.

Pravidelní plavci sú biologicky o 20 rokov mladší ako ukazuje ich skutočný vek. Pohyb vo vode tiež znižuje hladinu cholesterolu v krvi a krvný tlak. Okrem toho zvyšuje kardiovaskulárny výkon, zdravie centrálneho nervového systému a kognitívne funkcie.

8. Telo pri plávaní využíva všetky svaly.

Počas plávania telo využíva každý sval na tele. Dokonca aj tie, ktoré pri bežnom cvičení a tréningu nepoužívaš. Počas plávania je najdôležitejšie udržať rovnováhu, ktorá ti zabezpečuje udržanie sa nad hladinou. Počas toho zapájaš všetky svaly rúk, nôh a jadra tela.

9. Plávanie ťa robí múdrejším.

Bolo zistené, že počas plávania sa tok krvi do mozgu zvýšil až o 14%. Vedci totiž zistili, že tlak vody na hrudník zlepšuje prietok krvi do mozgu.

10. Plávanie poskytuje nové možnosti.

Ak sa odhodláš pravidelne a technicky správne plávať, o pár mesiacov sa môžeš stať skvelým plavcom. To ti pomáha otvoriť nové možnosti, ako je napríklad potápanie v mori, skákanie z lode alebo sa zúčastniť rôznych plaveckých pretekov.

Ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho na Facebooku.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Zdroj: fitnessmagazine.com

Foto: goodfon.su

Autor článku
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakciu tímu POHYB tvoria osobní a športoví tréneri, nadšenci športu a životného štýlu i športoví redaktori. Aj ty patríš k takýmto športovým nadšencom? Chceš byť v našom tíme? Preukáž odbornosť a radi ťa uvítame. Neváhaj nás kontaktovať.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu