10 najlepších potravín pre mužov podľa MensHealth.

Ak budeš jesť často tieto potraviny posilníš svoje zdravie a svaly po celý rok.

Riešenie potravín je momentálne veľmi v obľube. MensHealth zostavil rebríček top 10 potravín pre mužov. Ich pravidelná konzumácia ti zabezpečí nízke percento tuku, vysokú úroveň svalstva a pevné zdravie po celý rok.

Nevieš nájsť tú správnu kombináciu jedál najvhodnejších pre teba a tvoje ciele? Blúdiš v supermarkete a často zakončíš snahu niečím rýchlym, aby si nemárnil čas? Týchto 10 top fitnes potravín pre mužov ti pomôže vždy konzumovať to najlepšie.

Ich konzumáciou si privodíš dobré zdravie. Splníš väčšinu svojich fitnes cieľov, pretože pre budovanie kondície, svalov a spaľovanie tuku sú obzvlášť vhodné. Pomôžeš detoxikácií tela, posilníš imunitu a dodáš všetko potrebné pre ochranu tvojho srdca.

1. Mäso z bizóna.

Bizón je bratranec hovädzieho dobytka. Špecifikuje sa tým, že má o polovicu menej tuku a široké spektrum živín ako je zinok, selén, železo a vitamíny radu B. Táto kombinácia živín je potrebná pre produkciu testosterónu, funkciu imunity a dostatok energie.

Adekvátnou náhradou bizóna v našich končinách je hovädzí dobytok (býk), najoptimálnejšie pasúci voľne sa.

TOP potravina pre nárast svalov, podporu testosterónu a metabolizmu.

2. Kefír.

Kefír isto poznáš. Ide o fermentované mlieko. Je charakteristické pomerom 2:3 (bielkoviny : sacharidy). Jeho pôsobenie v tráviacom trakte má ozdravovací účinok. Obsahuje miliardy prospešných baktérií, ktoré zlepšujú funkciu srdca, trávenia a imunitného systému.

TOP potravina pre zdravie srdca a imunitu.

3. Kamut.

Kamut je celozrnná pšenica, niečo ako Quinoa. Dostala prívlastok „faraónovo obilie“. Tento druh pšenice má takmer dvojnásobok živín v porovnaní s obyčajnou pšenicou, s ktorou sa denne dostávaš do kontaktu. 100g Kamutu obsahuje 10g bielkovín a 7g vlákniny. Je bohatá na draslík, zinok a spektrum antioxidantov.

TOP potravina pre zdravie srdca a imunitu.

TOP 10 najlepších potravín pre mužov od MensHealth pohyb.sk

4. Karfiol.

Rodina kapusty, ktorá v komunite fitnes dostala názov „biela brokolica“. Karfiol je charakteristický obsahom indol-3-karbinolu.

Indol-3-karbinolu je zlúčenina pomáhajúca oprave DNA. Vo výskume bolo potvrdené, že táto látka výrazne pôsobí proti rakovine.

TOP potravina pre celkové zdravie a imunitu.

5. Kyslá kapusta.

Možno to neznie až tak lákavo. Fermentácia a najmä fermentácia kapusty zhromažďuje protirakovinové zlúčeniny. Jednou z týchto zlúčenín je askorbigen.

Fermentované potraviny sú tiež bohaté na zdravé baktérie, ktoré uľahčujú a napomáhajú procesu trávenia. Možno ich použiť v mnohých prípadoch aj k zlepšeniu činnosti už narušeného trávenia.

TOP potravina pre celkové zdravie a imunitu.

6. Naklíčené zrná.

Tieto zrná začali ale nedokončili klíčenie. Špecifické sú tým, že majú až trojnásobok rozpustnej vlákniny.

Rozpustná vláknina je kľúčovým faktorom v regulácií cukru v krvi.

TOP potravina pre činnosť srdca a celkové zdravie.

7. Slivky.

Slivka obsahuje vhodnú kombináciu vlákniny a sacharidov. V sušených slivkách je koncentrácia tejto kombinácie vhodná pre zabránenie výkyvu krvného cukru.

Štúdia spoločnosti UCDavis preukazuje, že slivky môžu napomáhať znižovať hladinu LDL (zlého) cholesterolu v krvi.

TOP potravina pre činnosť srdca a celkové zdravie.

8. Mušle.

Sú bohaté na bielkoviny v množstve asi 20g na porciu. Mušle sú krmivo pre svaly. Dodávajú tiež vitamíny B12 a C, železo a horčík.  Kombinácia obsiahnutých živín pomáha zotaveniu svalov po náročných tréningoch.

TOP potravina pre svaly a celkové zdravie.

9. Makadamové orechy.

V dávke 17g mononenasýtených tukov, ktoré sú najzdravšie pre činnosť a zdravie srdca porážajú mandle a vlašské orechy s vyšším obsahom tohto tuku.

V kombinácií horkou čokoládou si tak vieš pripraviť výborný fitness dezert.

TOP potravina pre činnosť srdca a celkové zdravie.

10. Mangold.

Mangold je stredomorský špenát. Prípravou jednej šálky Mangoldu si zabezpečíš až 4 násobok denného príjmu vitamínu K.

Vitamín K je zodpovedný za spomalenie arteriálnej kalcifikácie (upchaté srdečné tepny). Je rozpustný v tukoch, preto je vhodné Mangoldu pripravovať s olejom pre lepšiu absorpciu.

TOP potravina pre činnosť srdca a celkové zdravie.

Problematika nastavenia stravy je pomerne rozsiahla. (dez)Informácie zo všetkých strán robia mnohokrát viac škody ako úžitku. Presné nastavenie stravovacieho plánu podľa tvojich individuálnych potrieb si môžeš objednať v sekcii Individuálne tréningové a stravovacie plány.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Foto: goodfon.com

Zdroj:Menshealth.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
Začínal som cvičiť v roku 1999 ešte v pubertálnom veku. Bezhlavým posilňovaním som si privodil zranenia, pre ktoré som musel prestať. Keď som chcel začať, musel som vedieť ako. Preto som od roku 2001 začal študovať trénerské materiály, navštevovať kurzy a neskôr individuálne trénerstvo študovať. Pred rokom 2004 som sa začal aktívne venovať trénerskej činnosti ako profesionál.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu