3 dôvody prečo by si mal BEH zaradiť do svojho života.

Myslíš si, že beh nie je pre teba alebo nemáš naňho čas? Skús ho zaradiť do svojho tréningového plánu a stane sa viacero pozitívnych vecí.

Behanie patrí k najjednoduchším spôsobom ako sa udržať v kondícií, štíhly a duševne zdravý. Navyše behať môžeš skoro všade a vždy, treba ti k tomu len tenisky a pohodlné oblečenie. Okrem toho behanie spomaľuje starnutie a udržiava ťa v duševnej kondícii.

Ak ťa tieto benefity ešte stále nepresvedčili uvádzam ti tie najzávažnejšie 3. Určite niektoré už ovládaš sám, alebo si ich niekde započul, no tie najhlavnejšie si povedzme ešte raz.

1. Zdravotný prínos

Beh spomaľuje zmenšovanie vitálnej kapacity pľúc vplyvom starnutia. Čo pre teba znamená pomalšie starnutie a dobrú kondíciu i vo vyššom veku.

Ak máš často vysoký krvný tlak, alebo sa dokážeš rýchlo vyviesť z miery, beh je pre teba ideálnym pomocníkom na jeho zníženie. Pravidelné behanie ti zvýši aktivitu mozgu, budeš tak kreatívnejší a dokážeš viac vecí vnímať v kratší čas.

Ak ešte stále váhaš, beh zvyšuje sexuálny apetít a dokonca aj samotnú sexuálnu výdrž. A ak si mal niekedy problémy so spánkom, beh je prostriedok, aby tieto spánkové problémy zmizli.

Prínos behu zdravé srdce pohyb.sk

Pre tých ktorí majú problémy s telesnou hmotnosťou, je beh ideálnou voľbou na vybudovanie si pravidelnej aktivity a tak sa dlhodobo udržiavať v skvelej forme. Pravidelné vytrvalostné zaťaženie nielen chráni pred obezitou, ale znižuje aj riziko výskytu cukrovky. Toto je spôsobené ako vplyvom na telesnú hmotnosť, tak i faktom že počas behu si môže pankreas odpočinúť a tým, že zvyšuje citlivosť inzulínu na hladinu krvného cukru.

2. Sociálne benefity

Vieš koľko známych stretneš pri behu ulicami alebo po lese?

Koľko rovnakých nadšencov v ten istý čas takto myslí na svoje zdravie?

Vieš koľko ľudí našlo pri behaní svojho životné partnera?

Beh sociálne benefity pohyb.sk

Získaš nové kontakty ktoré vieš všelijako využiť. Spoznáš nových priateľov, motivátorov alebo sa motivátorom môžeš stať pre niekoho ty!

Môžeš behať sám, alebo v skupinách ktoré behajú po hornatejšom teréne alebo v noci. Pre ľudí vo svojom okolí sa staneš atraktívnejší, inšpiratívny. Zbudíš v nich dojem, že si vieš ísť za svojim cieľom a že si vytrvalý. Zažiješ zážitky, ktoré sa dajú ťažko opísať slovom, jednoducho bež a zaži ich.

3. Úspech

Je opakovane vedecky dokázané, že ľudia ktorí pravidelne behávajú sú úspešnejší ako tí, ktorí si radšej dlhšie pospia. Ako už bolo spomenuté vyššie, pravidelný beh zvyšuje mozgovú aktivitu, čo v praxi znamená, že si vieš lepšie naplánovať deň, viac vecí stihneš, si aktívnejší, tvoja myseľ pracuje na 110% a nič ťa v práci nerozhádže. Pravidelným behávaním si buduješ aj dôveru v seba samého, čo priamo súvisí s pracovným životom.

Začneš si sám veriť, nadobudneš sebadôveru a veci ti pôjdu jednoduchšie. Vďaka behu sa budeš vedieť lepšie koncentrovať a sústrediť sa na dôležité veci. A čo je úplne najkrajšie, tvoja myseľ sa „prepne“ do pozitívneho módu.  Je taktiež opakovane dokázané, že pravidelné behávanie má lepšie účinky ako antidepresíva!

Beh benefit úspechu pohyb.sk

Na záver už len skromný bežecký typ. Skús niekedy slúchadlá nechať doma a vybehni do lesa. Všímaj si stromy okolo seba, prírodu, vnímaj svoj dych a dopad nôh na zem. Uvidíš, že to bude celkom iný zážitok na aký si zvyknutý.

Ak ťa zaujíma viac informácií o športe, stravovaní a tréningu ponúkame členstvo v uzavretej skupine Tím POHYB, ktorá slúži na združovanie športových nadšencov a konzultovanie konštruktívnych poznatkov.

Zdroj : runforfun.sk, runnersworld.com

Autor článku
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakciu tímu POHYB tvoria osobný a športový tréneri, nadšenci športu a životného štýlu i športový redaktori. Aj ty patríš k takýmto športovým nadšencom? Chceš byť v našom tíme? Preukáž odbornosť a radi ťa uvítame. Neváhaj nás kontaktovať.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu