7 dňový plán ako sa zbaviť posledných kíl a centimetrov „tvrdohlavého“ brušného tuku.

Posledné centimetre a kilogramy chudnutia idú najhoršie. Tento spôsob sacharidových vĺn ich zmetie ako Tsunami.

Chudnutie je náročný a vyčerpávajúci proces nielen po stránke fyzickej ale i emocionálnej. S množstvom tréningu a úprav stravy môže nastať bod, kedy sa pokrok zastaví alebo dokonca môže dostaviť zhoršenie celkového stavu. Vtedy sa zdá akékoľvek úsilie márne a ešte náročnejšie.

Aj to najlepšie nastavenie môže dôjsť a spravidla príde do bodu mrazu. Tu v posledných centimetroch a kilogramoch tuku sa chudnutie zastaví. Napriek tomu, že doteraz fungoval  nastavený postup  priam bravúrne.

Ak si už skúsil všetko a dostal si sa do situácie kedy je doslova nemožné zbaviť sa posledných centimetrov tuku bruchu vyskúšaj nasledujúcu techniku cyklovania sacharidov (sacharidových vĺn). Je overené praxou, že funguje aj tam kde všetky ostatné techniky predtým zlyhali.

Cyklovanie sacharidov.

Nízkosacharidové diéty sú využívané v kulturistike ale i ďalších športoch súvisiacich s estetikou už desaťročia. Tu je jedným z prioritných pravidiel dostať podiel tuku na tele k extrémne nízkej hranici, ktorá bude dostatočná pre súťaž, exhibíciu a podobne.

7 dňový plán na vyrysovanie svalov brucha a odstránenie tuku okolo pása pohyb.sk

Výrazné zníženie príjmu sacharidov spôsobuje, že telo sa „obráti“ s energetickým požiadavkom na tukové zásoby. V čase dodržiavania nízkosacharidovej stravy je potrebné vyhnúť sa režimu hladovania.

Aby si zabránil telu ničiť resp. dostať sa do stavu hladovania používajú sa sacharidové doplnenia (vlny) vo zvýšenej miere. Pomocou nízkeho príjmu sacharidov v priebehu 2 – 3 dní, po ktorých nasleduje deň s vysokým príjmom sacharidov, môžeš efektívne ťažiť z nízkosacharidových dní bez šokovania tela. Teda času kedy sa dostáva do stavu hladovania. Táto technika je hybnou silou pre odstraňovanie aj posledných pár centimetrov tuku, ktorých si sa zbaviť doteraz nevedel. Samozrejme tiež, výborne funguje pri požiadavke chudnutia a spálenia prebytočného tuku celkovo.

Ako sa striedaním nízkeho a zvýšeného príjmu sacharidov zbaviť aj posledných centimetrov a kilogramov tukových zásob.

Tento postup pravdepodobne poznáš pod názvom sacharidové vlny. Uvedená technika je príbuzná týmto sacharidovým vlnám resp. vychádza z totožného princípu.

Cyklovanie sacharidov efektívne využíva  pokles/zvýšenie príjmu sacharidov, na ktorú telo optimálne reaguje v kombinácií s tréningovým nastavením na vysokú intenzitu cvičenia.

Takto nastavený tréningový a stravovací plán / režim je účinným liekom aj na „tvrdohlavý“ zostatok tuku na bruchu.

Nasledujúci (nízko)sacharidový plán je uvedený na 7 dní.

Posledných zvyškov tuku je ťažké sa zbaviť a nie vždy sa to podarí na prvý krát. Preto je možné túto techniku opakovať až pokiaľ nedosiahneš svoje ciele.

7 dňový program udržuje telo v optimálnom redukčnom stave. Je podnetom k rýchlejšiemu riadenému chudnutiu na tuku a minimalizuje dopad zníženej energetickej hladiny (oproti zvyčajnému zníženiu sacharidov).

Základné inštrukcie k nutričným hodnotám sú:

Nízkosacharidové dni = 30:50:20 čo znamená 30% sacharidov, 50% bielkovín a 20% tuku.

Sacharidové dni = 50:30:20 čo znamená 50% sacharidov, 30% bielkovín a 20% tuku.

Oba dni „pracujú“ s rovnakým kalorickým príjmom.

Plánované cyklovanie sacharidov.

Po začatí nízkosacharidového stravovania môže dôjsť dočasne k energetického deficitu aj napriek dostatočnému kalorickému príjmu. V prípade reštrikcie sa môže tento stav dostavovať opakovane, preto je vhodné aj kalorický príjem cyklovať.

Program poskytuje dostatočnú flexibilitu a energetický deficit by sa mal objavovať ojedinele. Naproti tomu chudnutie a spaľovanie tukov (aj tých posledných) by malo ísť pomerne ľahko a plynule.

7 dňový plán cyklovania sacharidov pre chudnutie a zbavenie sa aj posledných centimetrov tukových zásob na bruchu.

Pondelok Nízkosacharidový deň Silový tréning
Utorok Nízkosacharidový deň Kardio tréning
Streda Sacharidový deň Silový tréning
Štvrtok Nízkosacharidový deň Iné / relax
Piatok Nízkosacharidový deň Silový tréning
Sobota Sacharidový deň Kardio tréning
Nedeľa Nízkosacharidový deň Iné / relax

Odporúčanie pre silový i kardio tréning:  vysoká intenzita v trvaní 20 – 40 minút.

Maximalizuješ tak účinok spaľovania tuku a nárastu aktívnej hmoty.

Kompletný tréningový postup na celých 24 týždňov tvojho fyzického pokroku nájdeš v knihe Začni cvičiť s POHYBom for Men.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Foto: canva.com

Zdroj: builtlean.com, hopkinsmedicine.org

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
Začínal som cvičiť v roku 1999 ešte v pubertálnom veku. Bezhlavým posilňovaním som si privodil zranenia, pre ktoré som musel prestať. Keď som chcel začať, musel som vedieť ako. Preto som od roku 2001 začal študovať trénerské materiály, navštevovať kurzy a neskôr individuálne trénerstvo študovať. Pred rokom 2004 som sa začal aktívne venovať trénerskej činnosti ako profesionál.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu