8 vecí, ktoré by s mal robiť po každom tréningu.

Zopár jednoduchých rád, ktoré optimalizujú tvoje tréningy a zjednodušia ti život.

Niekedy všetko, čo chceš urobiť po náročnom tréningu, je ponáhľať sa z fitka preč. To úplne chápem, pretože každý z nás chce pokračovať zvyšok svojho dňa zase normálnym spôsobom. Existuje však niekoľko krokov, ktoré by si mal okamžite vykonať po tréningu. Týmito účinnými krokmi sa vyhneš nepríjemnému zraneniu a tvoj ďalší tréning bude úspešnejší.

Urob z týchto jednotlivých krokov svoj zvyk, ktorý budeš vykonávať po každom tréningu.

1.Schladiť rozohriate svaly.

Ak ťa obzvlášť súri čas, nad nejakým schladením nebudeš pravdepodobne ani premýšľať. Najradšej by si sa hneď odobral do šatne s dobrým pocitom zo svojho tréningu. To ale nie je najlepší nápad. Správnym ochladením svalstva pri nízkej intenzite, chrániš svoje telo pred zranením a pretrénovaním. Svaly môžeš schladiť sériou vhodných cvikov, ktoré ti pomôžu namáhavé svaly ponaťahovať (strečing, jógové alebo dýchacie cvičenia). Takéto cvičenia trvajú len niekoľko minút.

Umožnenie telu pohodlne prejsť z mierneho alebo intenzívneho cvičenia poskytuje postupný prechod k zníženiu srdcovej frekvencie. Ochladenie pomáha chrániť pred prípadnými závratmi.

2. Vypni workout aplikáciu.

Analyzovať a porovnávať výsledky tréningov medzi jednotlivými ľuďmi môže byť istou motiváciou. Tieto aplikácie ti môžu pomôcť neustále zlepšovať svoje ciele. Zatiaľ čo niektoré inteligentné workout aplikácie zistia, kedy skončíš so samotným cvičením, mnohé z nich takúto funkciu nemajú.

Veci po tréningu - na rast svalov, spaľovanie tuku, regeneráciu - strečing pohyb.sk

Jednoducho povedané, aplikácia zostáva naďalej spustená, čím sa tvoje metriky zhoršujú. A to môže byť naozaj niekedy veľmi frustrujúce. Jednou z možností je nastavenie trvalej upomienky. Upozornenie ťa vyzve k tomu, aby si vo vhodnom čase vypol príslušnú aplikáciu.

3. Strečing.

Strečing je dôležitou súčasťou každého tréningu. Je jedno či sa jedná o silový tréning alebo kardio. Vyčleň si dostatok času na vykonanie dobrého strečingu rozohriatym svalom. Môže to pomôcť k lepšiemu držaniu tela, zvýšiť pohyblivosť a rozsah pohybu a zlepšiť aj svalovú relaxáciu. Pokiaľ máš možnosť, dopraj si niekoľko minút na penovom valci, aby si minimalizoval svalové napätie.

4. Umy si ruky.

Tento krok nedodržuj len pri cvičení ale kdekoľvek a kedykoľvek. Pravidelným umývaním rúk si môžeš vytvoriť dlhú cestu k udržaniu zdravia, takže si nenechaj ujsť tréning kvôli zbytočnej chorobe. Mnoho ľudí pri cvičení používa činky, závažia, kettlbely alebo bicykle. Všade na týchto miestach sa nachádza množstvo potu a baktérií cudzích ľudí. Pred opustením fitka si preto dôkladne umy ruky v sprche alebo v umývadle, aby si zabránil šíreniu týchto baktérií.

5. Vymeň svoje topánky.

Ak zvyčajne nosíš vo fitku tie isté topánky, ktoré nosíš aj do mesta, zváž tento krok. Vymeň svoje tenisky za nové, ktoré budeš používať len pri cvičení. Urobíš tak láskavosť sebe i ostatným.

6. Naplň fľašu vodou.

Piť vodu priamo pred a počas tréningu je jednoduché, pretože máš fľašu s vodou stále po ruke. Mnoho ľudí ale zabudne piť vodu hneď, ako odídu z fitka. Pravidelná hydratácia je pre telo veľmi dôležitá. Dopĺňaj fľašu s vodou tak často ako to len ide. Nebude žiadnou chybou ak si do fľaše vody po tréningu zarobíš aj dávku kvalitných vetvených aminokyselín.

Vhodné aminokyseliny a po tréningové jedlo pohyb.sk

7. Zvoľ vhodné po-tréningové jedlo.

Tvojim cieľom by po tréningu mala byť konzumácia zdravých a čerstvých potravín pol hodinu po miernom až veľmi intenzívnom tréningu. Odborníci odporúčajú kombináciu sacharidov na doplnenie zásob glykogénu (palivo pre telo) a bielkovín, ktoré napomáhajú napraviť namáhané svaly. Dobrou voľbou môže byť arašidové a mandľové maslo, banán, celozrnný chlieb, ovocie, jogurt a smoothie.

8. Priprav si tašku do fitka na ďalší tréning.

Dôslednou prípravou na ďalšie tréningy získavaš väčšiu disciplínu, ktorá ti pomôže k lepšiemu úspechu. Akonáhle prídeš domov, zameň špinavé veci za čisté. Dbaj na čisté ponožky, uterák, topánky, proste všetko, čo budeš potrebovať pri ďalšom tréningu. Ak príde čas na ďalší tréning, budeš už pripravený, čím ušetríš aj množstvo času. Taktiež sa nemusíš strachovať, že si niečo zabudol a podobne. Aj takáto vopred obyčajná príprava môže byť pre teba skvelým motivátorom.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Ak sa ti článok páčil, SHARUj ho na Facebooku.

Foto: goodfon.su, badron.ru

Zdroj: t-nation.com, acefitness.org

Autor článku
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakciu tímu POHYB tvoria osobní a športoví tréneri, nadšenci športu a životného štýlu i športoví redaktori. Aj ty patríš k takýmto športovým nadšencom? Chceš byť v našom tíme? Preukáž odbornosť a radi ťa uvítame. Neváhaj nás kontaktovať.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu