Sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom

Správne prevedenie sťahovania kladky zhoda k hrudi nadhmatom je extrémne dôležité. Vyhneš sa tak nepríjemným zraneniam, kvôli ktorým by si možno musel vynechať veľa tréningov. Tu sa naučíš správnu techniku cviku – sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom.

Alternatívne názvy cviku sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom:

  • sťahovanie kladky zhora k hrudi,
  • sťahovanie kladky – široký úchop,
  • príťahy kladky k brade,
  • sťahovanie kladky k brade,
  • sťahovanie kladky pred hlavu,
  • sťahovanie kladky na chrbát.

 

Sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom je najúčinnejším kladkovým cvikom pre budovanie svalov chrbta. Tento cvik nechýba v tréningovom zásobníku cvikov žiadneho športovca. Ide o najľahšiu alternatívu zhybov, cviku číslo 1 na šírku chrbta a tvaru písmena V.

Prioritne zaťažené svaly pri sťahovaní kladky:

  • chrbát,
  • biceps,
  • ramená

Ako správne cvičiť sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom?

  • Sadni si na sedadlo vzpriamene, väčšina stojov na cvičenie sťahovania kladky je vybavená opierkou na nohy. Tú si nastav tak aby si mal nohy nad kolenami zapreté tak, že budú zvierať uhol 90 stupňov,
  • Uchop adaptér na cvičenie širšie ramien,

Sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom - 1. pozícia

  • Kladku pritiahni smerom k brade (k hrudi),

Sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom - 2. pozícia

  • Pohyb hore aj dole kontrolovaný za pomoci svalov chrbta a pohybu lopatiek,
  • Počas celého pohybu sedíš rovno a pohľad smeruje na východiskový bod kladky.

Ďalšie rady ako správne cvičiť sťahovanie kladky nadhmatom:

Smerom dolu sa nadychuj, smerom hore vydychuj.

Pri dvíhaní bremien (veľkých váh) je dýchanie otočené smerom dolu výdych a smerom hore nádych. Je to z dôvodu potreby väčšej sily, ktorú výdych poskytuje. V počiatočnom štádiu je pre teba výhodnejšie dýchať.

Príťah = nádych.

Neskôr, ak bude tvojim cieľom dvíhať bremená (ťažké váhy) bude dýchanie opačné.

Príťah =  výdych.

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez výraznej zmeny rýchlosti.

Ako správne cvičiť sťahovanie kladky zhora k hrudi nadhmatom – video:

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu