Ciele sú totožné: Tehličky na bruchu, dokonalé telo bez tuku a maximálny výkon. Cesta k nim však dobou upadá.

Tréningové skratky a osvedčené návody na dosiahnutie tréningových cieľov ako sú efektívne spaľovanie tuku, chudnutie alebo nárast svalov zamorujú bulvár aj internet.

Čo sa dočítaš v tomto článku?

Prečo a z čoho vzniká tento tréningovo/informačný odpad?

Trénovať treba. Veľa a tvrdo.

Tréningový cieľ každého z nás sa líši.

Skratky v tréningu nefungujú. Nezabrali ešte nikomu preto ich nehľadaj.

Zbieraj ovocie silového tréningu. Vyhni sa okľukám.

Prečo a z čoho vzniká tento tréningovo/informačný odpad?

Triky, tipy, skratky, hacky a rýchle návody k tréningovým výsledkom sú žiadané, vyhľadávané a vo veľkom ponúkané. Ich efektivita zďaleka nie je taká populárna ako dopytovanie. Vzniká tréningovo/informačný odpad, ktorí mätie ľudí v ich realite. A najmä realite tréningových výsledkov spaľovania tuku, nárastu svalov, zlepšenia zdravia  a kondície.

Verím, že minimálne väčšina z týchto informácií je myslená ich autormi/trénermi dobre. Avšak, inakosť v kombinácií s nastavením marketingu autorov/trénerov, ktorí tieto informácie produkujú sú pre spotrebiteľa a jeho snahu negatívne. Pre laickú verejnosť pôsobia mätúco a poskytujú dojem, že trénovať vlastne tak moc netreba.

A práve tu začína tá najmylnejšia predstava dnešnej doby. Možno to robia sociálne siete ako výstava krásy a dokonalosti. Možno sú v tom aj iné skutočnosti.

Bohužiaľ pre opantaných. Našťastie pre tréningových nadšencov.

Trénovať treba. Veľa a tvrdo.

„Doba oblbuje ľudí a navádza menej trénovať.“


povedal pri jednom z našich rozhovorov môj kamarát Štefan Orosz. Je to smutné, ale naozaj mal pravdu.

Trénovať veľa a tvrdo je potrebné, žiadúce a nevyhnutné.

Tréning (podľa cieľa) musí byť primerane objemný, intenzívny, náročný, tvrdý, zaťažujúci a taktiež pravidelne sa opakujúci po dostatočne dlhú dobu. Práve dosiahnutie výsledku „hneď“ je ďalším lákadlom predajcov „skratiek“.

Ciele tréningu sú dlhodobo rovnaké: nárast svalov, definícia svalov bez tuku a maximálny výkon.

Prečo sa takto mylné informácií vlastne dostali do povedomia?

Z môjho pohľadu osobnéno trénera je prioritné si uvedomiť, že:

Tréningový cieľ každého z nás sa líši.

Napriek tomu, že je to jasné len veľmi málo tréningových zanietencov to chápe. Práve to je pre predajcov „skratiek“ živná pôda.

Trénovať. Trénovať veľa. Trénovať tvrdo. A trénovať dostatočne dlho. To skutočne musíš!

Inak žiadne výsledky nečakaj. Trénovať veľa a tvrdo neznamená trénovať bez rozmyslu. Trénuj rozumne.

Chaotizovanie v kombinácií so skratkami ti prinesie len frustráciu a pripadne ľahšiu peňaženku. V horšom prípade sa zraníš.

Skratky v tréningu nefungujú. Nezabrali ešte nikomu preto ich nehľadaj.

Mojou úlohou ani zámerom nie je ťa strašiť. Chcem len, aby  si si uvedomil, že hodnotné ciele (aj mimo fitka) nedosiahneš ľahko a ani skratkami. A už vôbec nie s ľahkosťou za pomoci skratiek.

Preto ti odporúčam. Definuj si čo presne chceš.

Úplne optimálne by bolo ak by si si dal foto ako presne chceš vyzerať a ako sa cítiť. Koľko svalov? Koľko budeš vážiť? Koľko bude % tvojho tuku? Aký výkonný budeš? A podobne. Potom to skonzultuj s odborníkom. Prípadne mi kľudne napíš do skupiny Tímu POHYB na FB kam ťa po žiadosti hneď priradím.

Odborník by ťa mal nasmerovať do reality – povie ti čo a ako k veci.

A možno ti pomôže on, alebo ťa nasmeruje komu je treba ísť, aby si dosiahol svoje ciele a vedel ich zrealizovať.

Skutočne rýchlym výsledkom tréningu je vyhnúť sa okľukám a nehľadať skratky.

Zbieraj ovocie silového tréningu. Vyhni sa okľukám.

Kulturista, krosfitér alebo manažér potrebujú úplne odlišný typ silového tréningu. Už keď budeš toto vedieť, uľahčíš si cestu k svojmu cieľu.

Ak na to nájdeš správneho človeka nebudeš potrebovať žiadne skratky. Vyhneš sa okľukám. A to v tréningu úplne stačí. Tým, že sa vyhneš okľukám tvoje napredovanie bude raketové. Áno, rýchle. Nebude to hneď.

Vyhnúť sa okľukám znamená robiť správne veci (trénovať a nehľadať skratky) po správne dlhú dobu a v správnej kombinácií. V tomto znení, je možné tvrdiť, že výsledky sa dostavia naozaj rýchlo.

Pre účel presne definovaného tréningu, ktorý sa vyhýba okľukám som vytvoril tréningové manuály pre mužov (Začni cvičiť s POHYBom for Men) a pre ženy (Začni cvičiť s POHYBom for Women).

Tréningové manuály sú kompletné tréningové plány vrátane teórie. Ich cieľom je naviesť ťa cestou tréningu k dosiahnutiu skvelej postavy, zníženiu obsahu tuku na tele, zlepšenie kondície a kriviek. Sekundárnym, nie však menej dôležitým elementom je, že ťa tréning bude skutočne baviť, zlepší tvoje zdravie i život. Oba tréningové manuály si môžeš zakúpiť v našom eShope.

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
AHOJ. Srdečne ťa vítam na mojej stránke. Som profesionálny osobný tréner, otec dvoch detí, dvoch tréningových kníh a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať, že skvelé telo môže mať každý. A to s radosťou, dobrým pocitom zo seba samého a zábavne. Rád ťa prevediem procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Preto dosiahneš výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície efektívne a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu