LHIT = nižšia intenzita HIT s väčšími výsledkami spaľovania

Low HIT je cesta ako spáliť veľa kalórií (schudnúť) len minimom námahy

Mnoho ľudí si myslí, že preto, aby schudli musia vykonávať dlhé kardio (kardiovaskulárne) tréningy každý deň.

Na otázku ako je najlepšie a najrýchlejšie schudnúť za pomoci kardia neexistuje lepšia alebo horšia odpoveď, resp. prezentujme, že neexistuje jediná správna odpoveď.

Takže, ak si myslíte, že je potrebné denne hodinu či dve behať aby ste schudli, myslíte nesprávne.

Štúdia, ktorá prebehla v Kanade zistila, že 2 hodiny a 25 minút intervalového tréningu v týždni produkuje výrazné fyziologické zmeny (chudnutie).

Tieto zmeny sú porovnateľné s vysokým objemom vytrvalostného tréningu (vzdialenosť, výkon) za dva týždne. V rámci uvedenej štúdie vedci využívali nízky objem, vysoko intenzívny intervalový tréning tzv. HIT alebo HIIT, ktorý transformovali na LHIT.

Popis tréningu HIT – Chcete sa dostať na jednociferné % telesného tuku? Šprintujte!

Tradičný HIT je príliš náročný a tým nepraktický pre obéznych a starších ľudí.

Tieto dve skupiny ľudí tak nemali z HITu takmer žiaden prospech nakoľko pre ich možnosti nebol realizovateľný.

Výsledky štúdie boli zaujímavé hneď z dvoch dôvodov:

1 – objem tréningu bol cca o 90% menší ako pri vytrvalostnom tréningu;

2 – čas tréningu bol cca o 75% nižší.

lhit low hit trening pre chudnutie spalovanie kalorii pohyb.sk

Tieto dve skutočnosti sú dôvodom, prečo by ste sa mali radovať, ak sa už dlhú dobu snažíte chudnúť za pomoci dlhých hodín behania alebo inej kardio činnosti.

Rovnako túto informáciu môžu využiť aj súťažný športovci, ktorí sa pripravujú na sezónu.

Potvrdeným faktom je, že prostredníctvom LHIT môžete výrazne chudnúť v kratšom čase a s menším úsilím.

V praktickej štúdií boli účastníci zapojený do 6 kardio tréningov po dobu dvoch týždňov (v základe).

Každý tréning trval 20 – 29 minút. Načasovanie bolo v podstate stále rovnaké.

Všetci zúčastnení zvýšili počet intervalov v priemere každý druhý tréning.

Ako rozdielne trénovať HIT a LHIT pre efektívne chudnutie – HIT je pre teba príliš náročný?Použi LHIT!

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
Začínal som cvičiť v roku 1999 ešte v pubertálnom veku. Bezhlavým posilňovaním som si privodil zranenia, pre ktoré som musel prestať. A keď som chcel začať, musel som vedieť ako. Od roku 2001 som začal študovať trénerské materiály, navštevovať kurzy a neskôr individuálne trénerstvo študovať. Pred rokom 2004 som sa začal aktívne venovať trénerskej činnosti ako profesionál.

Ak vás zaujíma môj príbeh navštívte sekciu Osobný tréner – O mne

Ak vás zaujímajú moje referencie navštívte sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu