Osobný tréner: 6 otázok, ktoré musíš zodpovedať, aby si dostal adekvátnu odpoveď na tvoje dotazy z kontaktného formulára.

Otázky adresované osobnému trénerovi a ako je možné ti pomôcť adekvátnou odpoveďou.

Na (tomto) webe POHYB.sk mám v kontakte kontaktný formulár, ktorý slúži často aj pre otázky adresované osobnému trénerovi (mne) od čitateľov alebo komukoľvek, kto o to požiada.

Väčšinovo sa otázky opakujú. Ako schudnúť? Ako nabrať svalovú hmotu? Ako najefektívnejšie spaľovať tuk a podobne. Avšak otázok je také množstvo, že nie je možné spracovávať rozsiahlu odpoveď na každý takýto kontakt.

V začiatkoch písania tohto článku som chcel zverejniť niekoľko otázok, ktoré bežne prichádzajú. Resp. zverejniť to akou formou chodia. Nebol by som rád, ak by zverejnenie týchto otázok niekto zobral ako výsmech. Preto uvediem „len“ totožný príklad.

Tento článok nemá nikoho urážať ani sa nad nikoho povyšovať. Práve naopak. Tieto riadky píšem, pretože chcem pomôcť. A ak budem vedieť ako, rád pomôžem aj tebe.

Príklad zhodný s realitou: „Stále čítam vaše články. Snažím sa všetko dodržiavať. Ale vôbec sa mi nedarí tvarovať postavu. Čo mám robiť?“

Rozumiem, že niekedy môžu ísť tie otázky samé zo zúfalstva, zo slabej chvíle, z nezdaru, z vrtochu alebo nudy, a človek sa nad nimi príliš nepozastavuje. Alebo je to proste len vír myšlienok o tom ako sa dostať z blúdneho kruhu a zlepšiť svoje zdravie, postavu, kondíciu…

Adekvátna odpoveď  osobného trénera na takúto otázku by mohla v tomto prípade byť:

„Som veľmi rád, že čítaš moje články. Snaž sa viac a určite sa ti podarí postavu si vytvarovať.“

Taká odpoveď by ti asi nepostačovala alebo???

Aby som nepísal zbytočne čo všetko sa nemá. Uvediem ti len najhlavnejšie body, ktoré potrebujem poznať, aby som ti mohol aspoň približne adekvátne odpovedať.

1. Pohlavie.

Aj keď sme ako ľudia rovnaký. Predsa len aj pohlavím máme určité „špecifické“  odlišnosti. A už pohlavím je väčšinovo možné určiť aké problémy ťa môžu trápiť. Neplatí to vždy ale ženy najviac riešia tvar tela, chudnutie a spaľovanie tuku v problémových partiách. Muži zasa budovanie a efektívny nárast svalov vrátane definovania svalov brucha.

Tréningový manuál pre ženy začiatočníčky – Začni cvičiť s POHYBom for Women.

Toto nemusí byť pravidlom. Už tým je však možné mnoho veci z pohľadu tréningu a životného štýlu diferencovať.

2. Kto si.

Nepotrebujem vedieť detaily. Mám na mysli či si mamička na materskej, dôchodca, príležitostný športovec, manažér alebo skladník.

Každý z uvedených má pravdepodobne iný pohybový status a inú kalorickú spotrebu. Tiež ich „trápia“ iné špecifické problémy. Na adekvátnu odpoveď by som mal aspoň poznať hrubý charakter toho kto si vrátane toho čo robíš väčšinu všedného dňa. Tréning a prispôsobenie denného cyklu je závislé najmä od tvojich denne sa opakujúcich činnosti.

3. Čo je tvojim cieľom.

Chceš spaľovať tuk alebo naberať svaly. Prípadne máš iné napr. kondičné ciele. Prečo trénuješ alebo za akým konkrétnym účelom (ne)vykonávaš práve to čo robíš. Či už sa jedná o cvičenie, proces chudnutia, naberania svalov, zlepšovania kondície alebo napr. maximalizácia bicepsov.

4. Čo už preto robíš.

Ak nič nerobíš. Neviem čo ti poradiť. Tak isto ak napíšeš snažím sa, dodržiavam dobrú stravu, dobre trénujem. To znamená čo?

Dobre trénuješ ako bolo písané v bulvári, alebo si myslíš, že dobre trénuješ alebo máš nejaký tréningový plán, ktorý dodržiavaš?

Osobný tréner, poradenstvo fitness ako sa pýtať, aby si dostal adekvátne odpovede pohyb.sk
Osobný tréner – ako sa pýtať, aby si dostal adekvátne odpovede?!

Aj tie zdanlivo najjednoduchšie veci/procesy sa môžu skladať z ďalšieho množstva častí, ktoré sa zasa môžu skladať z iných. Ak chceš vedieť konkrétnu vec, musíš uviesť konkrétne informácie.

5. Čo konkrétne požaduješ odo mňa.

Ak dotazy nie sú úplné … tak mám proste tipovať čo by som tak mohol poradiť ? Ako by som mohol pomôcť?

Tak ako sa na kolotočoch hádžu krúžky na fľaše? Len tak to hodím (odpoveď) na pľac a uvidíme čo padne?

6. Napíš o sebe toľko informácií, koľko je len možné.

Je naozaj veľa informácií, ktoré by som skutočne potreboval vedieť k adekvátnej odpovedi. Ako vidíš, fakt sa snažím požadovať od teba čo najmenej (obťažovať ťa). Ale bez toho, aby som mal aspoň akú takú odpoveď na tieto otázky ti neviem nijak pomôcť.

Aj po splnení všetkých bodov ti niekedy neviem zaručiť „rýchlu, dobrú, ľahkú“ odpoveď.

Preto ti uvediem ešte jeden príklad. Je to osobná skúsenosť.

Moja učtovníčka je pani po 50-tke. Spolupracujeme už roky. Pri riešení účtovných záležitostí sa ma raz opýtala.

„Ľuboš. Venuješ sa tým veciam okolo cvičenia a stravy. Tak v rýchlosti. Jak na to chudnutie a tvarovanie v mojom prípade. Ale nechcem ťa zdržiavať. Len tak v rýchlosti mi povedz.“

Nevedel som absolútne ako „len tak v rýchlosti“ odpovedať. Po niekoľkých sekundách ticha som povedal:

„Odpoviem vám v rýchlosti, keď mi vy len tak v rýchlosti, najlepšie jednou vetou, odpoviete ako to všetko účtovne tak spraviť, aby to bolo dobré.“

O témach účtovania komunikujeme spolu už viac ako 8 rokov a stále nájdeme situácie, ktoré potrebujú konkrétne riešenie. Ako je asi jasné, len tak v rýchlosti mi nevedela odpovedať. Napriek tomu, že robí poradenstvo aj pre iných účtovníkov. Od tej doby sme v rýchlosti veci nepreberali.

Tým ti chcem povedať: Ak tvoj dotaz príde vhodne formulovaný rád naň odpoviem mailom, článkom  alebo tiež v skupine na to určenej, do ktorej ťa aj týmto pozývamTím POHYB na Facebooku. O prijatie do nej musíš požiadať a ja tvoju žiadosť rád prijímem.

Skupina je vytvorená najmä pre komunikáciu tohto druhu. Množstvo ľudí môže mať problémy ako ty. Preto v nej možno nájdeš práve to čo hľadáš, prípadne ozrejmíme spoločne problematiku aj pre ostatných členov a tým umožníme tieto informácie aj posunúť novým členom.

Budem sa tešiť.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk
Tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s POHYBom for Men.

Foto: pixabay.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
AHOJ. Srdečne ťa vítam na mojej stránke. Som profesionálny osobný tréner, otec dvoch detí, dvoch tréningových kníh a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať, že skvelé telo môže mať každý. A to s radosťou, dobrým pocitom zo seba samého a zábavne. Rád ťa prevediem procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Preto dosiahneš výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície efektívne a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu