Posilňovanie ako trend zlepšenia proporcií tela alebo spôsob lepšieho života?!

Cvičiť, posilňovať, trénovať. Aký je tvoj dôvod venovať sa týmto činnostiam?

Na tvarovanie postavy pravdepodobne nie je účinnejší spôsob ako správne a pravidelne vykonávaný silový tréning. Ešte hodnotnejšie je také posilňovanie tela, ktoré prospieva aj správnemu tvarovaniu osobnosti.

Nárast svalov, vyrysovanie svalov brucha, osvalenie zadku, zväčšenie bicepsu a hrudníka.

Fyzické ciele, pre ktoré možno začal cvičiť aj ty. Je neodškriepiteľné, že cítiť sa fyzicky dobre a tiež tak vyzerať, je prospešné nielen fyzicky.

Fyzická alebo fyziologická zmena (chudnutie, nárast svalov, …) na tele môže byť impulzom, ktorý ťa pritiahne do fitka makať na sebe. Po zlepšení sa, alebo dosiahnutí svojho cieľa, by podľa správnosti mal byť tento „povrchný“ cieľ nahradený iným. Myslím, že je ním vlastné sebazdokonaľovanie a neustála práca na svojom tele a zdraví.

Denne sa stretávam so záujemcami o 3 mesačný komplexný program zmeny postavy. Cieľom je naberať svaly, chudnúť na tuku, mať kocky na bruchu, pevnejší zadok alebo väčšie bicepsy. Iba veľmi málo záujemcov hovorí „chcem sa zlepšiť“.

Neber to nijak zle. Aj mňa pritiahli do fitka vlastné fyzické nedokonalosti a stále nimi zápasím. Všetko čo robím sa ale pretransformovalo.

Pretransformovalo na niečo iné. Na snahu naučiť sa viac, byť viac v pohode so sebou samým a bojovať s vlastnými úspechmi i neúspechmi, deň odo dňa sa zlepšovať.

V minulosti som písal o Vilovi, ktorý začal cvičiť (v drvivej väčšine času makal podľa Začni cvičiť s POHYBom for Men). Zlepšil tak nielen svoju postavu (a to naozaj fantasticky napriek tomu, že v referenciách ho /bohužiaľ/ nenájdeš) ale taktiež život. Zlepšil svoje vzťahy s deťmi, ex manželkou, známymi. Tiež začal po 25 rokoch ostýchania úspešne podnikať a cestovať.

Všetky uvedené elementárne zlepšenia pripisuje posilňovaniu a tréningovej snahe nepoľaviť ani v tých najťažších chvíľach tréningu. Vilov príbeh nájdeš v samostatnom článku.

Príčinu tejto zmeny vidím pod povrchom tých svalov, ktoré nadobudol. Nie je to v zrkadle ani na fotografii. Napriek tomu je očividná.

Tvoj postoj k posilňovaniu sa po (ne)určitom čase transformuje. Vymeníš fyzické zdokonaľovanie za to, na fyzických proporciách neviditeľné. Ale tie (plánované) fyzické zmeny dostaneš ako bonus.

Ak k transformácií postoja nedôjde, zamieňaš si posilňovanie a celoživotné zlepšovanie sa, s chirurgickým zákrokom.

Prebehne transplantácia, implantácia alebo iná úprava. A po zotavení zo zákroku žiješ tak ako pred ním. Rýchlo nastane tvoje zhoršenie. Nastane opäť stav, ktorý ťa k posilňovaniu (chirurgickému zákroku) priviedol. Si zasa na začiatku …

Podľa výskumu z roku 2016 (USA), ktorý sledoval približne 43.000 ľudí vo fitnescentrách bolo zistené, že viac ako 40% skončí s cvičením skôr ako za 1 mesiac. To znamená skôr ako je možné vidieť prvé fyzické výsledky. Viac ako polovica z nich dokonca v prvom týždni cvičenia.

Zo zostávajúcej skupiny skončí s cvičením ďalších viac ako 43% do 6 mesiacov. To znamená (pravdepodobne) po období kedy dosiahnu viditeľnú fyzickú premenu.

Z rovnakého výskumu vyplynulo, že dlhodobo (viac ako 3 roky) sa venuje cvičeniu do 10% zo zostávajúcich cvičencov.

Drvivá väčšina ľudí to vzdá… výsledky chcú ľahko, hneď a trvácne. Ale nech sa pozriem na akýkoľvek aspekt života. Neviem o tom, že sa niekde dá dosiahnuť významný výsledok ľahko, hneď (rýchlo) a natrvalo.

Niekoľko dní dozadu som dostal otázku: „Poradíš mi nejaké rýchle a zaručené triky na spevnenie svalstva?“

Žiadne „rýchlo“ triky neradím. Nemám žiadne „rýchlo“ triky, žiadne uľahčenia, žiadne zaručené rady. Vykašli sa na rýchle chodníčky. „Rýchlo“ triky sľubujú TV reklamy, marketing rôznych spoločností a amatéri, ktorí s teba chcú vytiahnuť peniaze.

Zdravie, kondícia, osvalenie, atletické tvary sú súčasťou procesu zlepšovania sa.

Nie sú cieľom samotným. Je to súčasť celoživotnej cesty, životného štýlu. Ja ti viem odovzdať proces, ktorý máš „ROBIŤ“. Zlepšenie postavy a života bude následne jeho súčasťou ako vedľajší produkt.

Na tomto základe stavia aj celá tréningový manuál/plán pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s POHYBom for Men. Neobsahuje žiadne rýchlo tipy, žiadne zavádzanie. To čo obsahuje je presný návod ako krok po kroku (tréning po tréningu) zlepšovať seba. Ako spaľovať tuk, ako naberať svaly, získavať celkový svalový rozvoj, funkčnosť a flexibilitu.

Ak celý postup uvedený v tréningovom manuále preukázateľne dodržíš, a ciele, ktoré uvádzam sa nezlepšia. Vrátim ti všetky peniaze, ktoré si doň investoval.

Nemáš čo stratiť, môžeš iba získať.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
Začínal som cvičiť v roku 1999 ešte v pubertálnom veku. Bezhlavým posilňovaním som si privodil zranenia, pre ktoré som musel prestať. Keď som chcel začať, musel som vedieť ako. Preto som od roku 2001 začal študovať trénerské materiály, navštevovať kurzy a neskôr individuálne trénerstvo študovať. Pred rokom 2004 som sa začal aktívne venovať trénerskej činnosti ako profesionál.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu