Tréning bez výsledkov = nekonzistentnosť. Menovateľom je čas.

Nedostatok času sa rovná nedostatok spáleného tuku, dobrej kondície i pekných svalov.

V minulom článku som písal o nekonzistentnosti, ktorá ničí tvoj výsledok tréningu. Rast svalov, spaľovanie tuku i nárast kondície potrebuje konzistentný základ. Avšak výraznou časťou (ne)konzistencie je ČAS.

To je čas tréningu, čas stravovania i čas, po ktorý sa tebou zvolenej skladbe tréningu alebo stravovania venuješ.

Pravdepodobne najčastejšou chybou je čas, vo význame dostatočnej doby na dosiahnutie tréningových výsledkov. Je rýchla doba. Fitnes priemysel nezaostáva:

  • rýchlo schudneš,
  • rýchlo naberieš svaly,
  • rýchlo budeš mať kocky na bruchu,
  • zaručene budeš mať atletickú postavu,
  • za 21 dní vyrysovaná postava bez tuku,
  • 3 dni detoxu ku štíhlej línií, …

Toto všetko fičí. Spoločný menovateľ je RÝCHLO!

Rýchlo v mojom ponímaní má dva významy.

1. Rýchlo schudnúť na tuku, nabrať svaly alebo zlepšiť si kondíciu či zdravie.

To znamená v primeranom čase, bez časových prestojov a „blúdenia“ v problematike tréningu, stravovania a životného štýlu nadobudnúť reálne a trváce (relatívne) výsledky v podobe nárastu svalov, úbytku tuku, zlepšenia kondície, …

2. Rýchlo schudnúť na tuku, nabrať svaly alebo zlepšiť si kondíciu či zdravie.

  • Za 3 dni kompletný detox.
  • Za 21 kompletná zmena postavy.
  • Za 3 mesiace kompletná zmena života vrátane vybudovania svalnatej postavy bez tuku a kondíciou Usaima Bolta.

Ako si určite už tušil. Bod číslo dva je veľmi ironický. Spĺňa však doslovne tú marketingovú formulku – RÝCHLO!

Aj keď sa ti to možno nepáči. Vlastne ani mne sa to celkom nepáči. Všetko potrebuje svoj čas. Dostatok času je položka/premenná/aspekt, nech to nazveme akokoľvek, stavajúci sa pred všetky základné informácie, ktoré si sa tu alebo kdekoľvek inde dočítal.

Je potrebné dať si dostatok času na splnenie svojho cieľa či už je ním nárast a vyrysovanie pekných oblých svalov, budovanie kulturisticky nadpriemerne vyvinutej svalovej hmoty, extrémna definícia svalov s minimom tuku alebo len také „obyčajné“ cítiť sa fajn a vyzerať dobre.

Čo znamená rýchlo? Rýchla zmena? Rýchly nárast svalov a rýchly úbytok tuku?

V mojom 3 mesačnom programe to znamená hlavne triezvo. Ale taktiež rýchlo ako uvádzam vyššie v bode 1.

Je reálny úbytok 10kg na telesnej hmotnosti za 3 mesiace?

Je. Samozrejme. Ak je tvoja nadváha (obezita) 40 alebo 50 alebo nebodaj viac kilogramov. Je to veľmi pravdepodobné. Reálne a povedal by som, že aj žiadúce. A … je to aj RÝCHLE.

Je reálny úbytok 10kg na telesnej hmotnosti za 3 mesiace?

Nie je. Je možný ale nie reálny (k rozdielu sa dostanem). Ak je tvoja nadváha 10kg. Resp. najmä ak to nie je ani nadváha ale presnejšie nevhodná proporčnosť.

Čo môže znamenať, že tvoja hmotnosť je +/- v poriadku. Dôležité je zmeniť konzistenciu (viac svalov a menej tuku) zloženia telazmenu fyzických proporcií (odstrániť tuk z partií kde sa prirodzene usádza).

Preto dezinformácia – rýchlo – môže byť viac zlá ako dobrá. Vo svojej podstate chudnúť alebo naberať svaly rýchlo nemusí byť nič zlé. Prioritne je potrebné špecifikovať si čo pre teba znamená rýchlo a z akých okolností (vek, hmotnosť, stav, podpora rodiny, režim, možnosti, úroveň chcenia niečo zmeniť, …) vychádzaš.

Aby si splnil tréningové ciele nereálne RÝCHLO – ponáhľaš sa a stále meníš stratégiu.

V tomto znení je to asi najväčšie úskalie (ne)konzistentnosti.

Chvíľu trvá aj to kým zovrie voda na čaj, kým postavíš dom alebo vybuduješ vzťah.

Tak prečo požaduješ svoje výsledky okamžite? Prečo si na svoje fitnes ciele nevyhradzuješ dostatok času?

Zostavím ti tabuľku, ktorá by ti mala pomôcť vyhradiť si dostatok času na tvoju zmenu. Či už pôjde o spálenie prebytočného tuku alebo nárast svalov. Nejedná sa o tabuľku zo žiadneho šlabikára fitnes ale o tvoju pomôcku, ktorá bola zostavená mnou.

Tabuľka časového horizontu chudnutia na tuku a nárastu svalov pohyb.sk

 

Do RÝCHLO patrí aj ďalšia „vec“, ktorá ti podkopáva kolená. A tou je ľudská vlastnosť chcieť porovnávať sa. Spravidla sa porovnávaš, s tými, ktorí majú s tebou len málo spoločné. Ich okolnosti sú úplne odlišné ako tie tvoje. A to mení podstatu celej tvojej skladby i výsledku. Maj to na pamäti ak ti príde na um chcieť sa s niekým porovnávať.

Požadovať výsledky a dokonca primerane rýchlo je v poriadku a žiadúce, ale proste to (všetko) nejakú dobu trvá.

Ak budeš triezvy pri určovaní svojho „rýchlo“ výsledku a nebudeš sa porovnávať, tvoje výsledky budú raketové. Buď sám sebe súperom. Na ostatných sa vykašli a „len“ tak pre radosť seba samého chci byť lepší ako si bol včera. Želám ti veľa úspechov.

S tréningovým procesom ti vie pomôcť aj moja kniha / tréningový plán pre mužov začiatočníkov s názvom Začni cvičiť s POHYBom for Men. Tento tréningový manuál ti ozrejmí všetky kroky, ktoré sú potrebné na to, aby si napredoval rýchlo. Schudneš tuk, naberieš svaly, budeš sa cítiť fantasticky ale najmä, budeš spokojný.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

foto: goodfon.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
Začínal som cvičiť v roku 1999 ešte v pubertálnom veku. Bezhlavým posilňovaním som si privodil zranenia, pre ktoré som musel prestať. Keď som chcel začať, musel som vedieť ako. Preto som od roku 2001 začal študovať trénerské materiály, navštevovať kurzy a neskôr individuálne trénerstvo študovať. Pred rokom 2004 som sa začal aktívne venovať trénerskej činnosti ako profesionál.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu