Tréningový manuál pre mužov – Začni cvičiť s POHYBom for Men, rok po vydaní.

Ročné zhrnutie knižnej publikácie zabezpečujúcej kompletný tréningový postup v posilňovaní mužov začiatočníkov.

Od vydania prvého tréningového manuálu/plánu pre mužov začiatočníkov uplynulo už niečo vyše jedného roka. Za toto obdobie bol tento úplný tréningový návod vystavený viacerým skúškam. Prioritne ide o skúšku a hodnotenie samotných užívateľov a kritiku konkurentov/trénerov/odborníkov.

Predaj niekoľko stoviek kusov bol uspokojivý a užívateľom bol prínosom (zhrnutie nižšie).

Kontaktoval som s prosbou o informácie niekoľko užívateľov, ktorí si Začni cvičiť s POHYBom for Men kúpili. Rovnako som požiadal o spätnú informáciu, tých, ktorí kontaktovali mňa.

Pravdivo napísané, bol som pripravený na vlnu kritiky. Ťažko hodnotiť či bohužiaľ alebo našťastie, tá kritika ale neprišla. Ohlasy boli buď nadmieru pozitívne, neutrálne alebo“ len“ informačné charakteru – iný formát, nelámavá väzba a podobne.

Lukáš, Jozef a Ján mi napísali, že cvičiť podľa tohto tréningového manuálu ich veľmi bavilo a zaznamenali na tele výrazné zlepšenie a tiež výrazne zlepšili svoju kondíciu. Vraj som neklamal, majú zo seba naozaj dobrý pocit a tréning ich baví. V úvode tohto tréningového manuálu prehlasujem, že okrem zlepšenia fyzických proporcií, nárastu kondície nadobudneš zo seba lepší pocit a tréning ťa bude baviť. Tým zlepšíš nielen svoju osobu ale i osobnosť.

Začni cvičiť s POHYBom for Men je knižná publikácia resp. kompletný tréningový manuál/plán. Tak ako by sa podľa mňa malo postupovať v cvičení krok po kroku.

V popise tejto knihy som uviedol, že budeš budovať svaly, strácať tuk a naberať kondíciu i flexibilitu, podporíš svoje zdravie a budeš sa cítiť naozaj skvele. Či sú dôvody tvojho cvičenia estetické, zdravotné alebo iné, tento tréningový manuál ti naozaj toto všetko umožní.

Ako je možné dosahovať toľko cieľom naraz? Budovať svaly, kondíciu a spaľovať tuk? Tým si zlepšiť flexibilitu a zdravie. Dá sa to všetko vôbec naraz?

Dá. Nie vždy to ide v ruka v ruke, ale dá sa to. U začiatočníkov (ktorým je tento tréningový manuál určený) sa telo do úplnej adaptácie vyvíja všestranne ak dostáva všestranné podnety.

Začni cvičiť s pohybom for men tréningový manuál plán pre mužov pohyb.sk

Začni cvičiť s POHYBom for Men kombinuje niekoľko druhov cvičení, metodotvorných činiteľov tréningu a systémov zaťaženia. Vrátane:

  •  Prednosti zaťaženia veľkých svalových partií (opísaných v článku o budovaní svalov a sily),
  • Čiastočného zaradenia vytrvalostného cvičenia (výskum  rastu svalov),
  • Periodizácie (výskum o frekvencií a periodizácií),
  • Zaťaženia (článok o princípoch silového tréningu),
  • Vhodného počtu opakovaní (článok o počtoch opakovaní pri cielení tréningu),
  • Vhodného variovania spôsobu tréningu (článok o vyvážení zaťaženia, periodizácie a variabilite),
  • Vhodného výberu cvikov, sérií a odpočinku (článok o základných piliéroch tréningu),
  • Využitia tvorby rastového hormónu a zvýšenia produkcie testosterónu (článok o hormónoch zodpovedných za spaľovanie tuku a nárast svalov),
  • Zohľadnenia faktorov rastu svalov (článok o adaptabilite rastu svalov),
  • Zaradenia komplexných cvikov a cvičení (článok o komplexných cvikoch a cvičeniach),
  • Pravidiel spaľovania tuku (článok spaľovaní tuku a intenzite).
  • Ďalších metód, výskumov, štúdií a podobne.

Tréningový manuál ponúka v podstate 3 základné fázy rozdelenia tréningu.

Týmito fázami by mal prejsť každý začiatočník bez rozdielu.

1. Fáza je aklimatizačná. Ide o prípravu na adaptáciu. Zahŕňa veľmi ľahké a jednoduché cvičenia, ktoré slúžia ako prvotné osvojenie techník, zapojenie svalových reťazcov a „zahriatie“ svalov.

Fáza plní jediný účel. Tým je aklimatizácia metabolizmu na záťaž.

2. Fáza je stále aklimatizačná, avšak rozšírená. Nazval som ju rozbehová. Dôvodom je to, že už ťa navádza k rozbehu skutočného tréningového cyklu. Naproti prvej fáza už kalkuluje čiastočne s objemom tréningu a smeruje ťa k objemnejšej tréningovej jednotke. Pre upresnenie, už skutočne cvičíš aj keď „iba“ polovicu alebo skôr 3/5 skutočného tréningu.

Rozbehová fáza plní účel rozbehu. Aklimatizačná fáza pripravuje telo na záťaž, resp. vytvára prvotné podmienky pre zaťaženie svalov cieleným spôsobom. Rozbehová fáza už aklimatizované svaly zaťažuje menším rozsahom. Tento medzistupeň je praxou osvedčený pre navodenie prvotných zmien vo svalov a tiež pre zamedzenie zranení v prípade rýchleho postupu.

Prvá a druhá fáza tréningu trvajú spolu 5 týždňov. Je to doba dostatočná nato, aby si bol pripravený skutočne silovo trénovať. Ak sa ti zdá obdobie 5 týždňov prípravy veľa, ver, že je to to najmenšie minimum, ktoré musíš absolvovať. Šlabikáre fitnes uvádzajú prípravnú (začiatočnícku) fázu tréningu 6 – 18 mesiacov.

3. Fáza má názov ostrý tréning. Všeobecné zameranie podľa vyššie uvedených cieľov a princípov. Tréningy nie sú rozdelené na jednotlivé svalové partie. Prioritou tréningov je skôr jednoduché a efektívne zaťaženie pomocou základných cvikov, čím dochádza k cielenej stimulácií nervového systému. Stimulácia smeruje k veľkej kalorickej (s)potrebe, výraznému (ale primeranému) zaťaženiu, výraznej práci svalových reťazcov, kardiovaskulárnemu zaťaženiu a zapojenia stabilizácie bez vykonávania samostatných stabilizačných cvikov.

Technika cvikov je uvedená aj v databáze cvikov na webovej adrese akocvicit.pohyb.sk.

Tréningový manuál Začni cvičiť s POHYBom for Men skutočne odovzdáva hodnotu, pre ktorú vznikol. Nárast svalov, úbytok tuku a zlepšenie kondície súčasne so zlepšením flexibility i zdravia. To všetko zábavným spôsobom s dodatkom vlastnej spokojnosti zo sebazlepšenia.

Ak ťa zaujíma viac detailov, prípadne si používateľ alebo budúci používateľ Začni cvičiť s POHYBom for Men budem rád ak ma kontaktuješ či už s kritikou alebo pochvalou na lubos(zavináč)pohyb.sk. Za všetky podnety vopred ďakujem.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

 

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
Začínal som cvičiť v roku 1999 ešte v pubertálnom veku. Bezhlavým posilňovaním som si privodil zranenia, pre ktoré som musel prestať. Keď som chcel začať, musel som vedieť ako. Preto som od roku 2001 začal študovať trénerské materiály, navštevovať kurzy a neskôr individuálne trénerstvo študovať. Pred rokom 2004 som sa začal aktívne venovať trénerskej činnosti ako profesionál.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhajte kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu