Tréningový ťahák alebo „desatoro“ z tréningovej Biblie, aby sa tvoje tréningové úsilie zúročovalo najvyššou mierou.

Tréningové „desatoro“, aby bol každý tvoj tréning úspešný a vyťažil si z neho maximálne výsledky.

Nasledujúce body ber ako oporné múry tvojich tréningov. Ak sa budeš nimi riadiť, vždy vyťažíš z tréningového procesu maximum. Tvoje úsilie sa stane konzistentné, každý tréning bude plne kontrolovaný týmito pravidlami a ty sa nikdy nebudeš musieť stretnúť so stagnáciou. Pretože práve stagnácia v tréningom úsilí je tým najhorším upírom tvojej energie. A je tiež najčastejšou príčinou prečo aj tí najviac odhodlaní končia s tréningom.

Trénuj.

Trénuj nie je potrebné uvádzať k ostatným bodom. Ideálny stav je trénovať s radosťou (aj preto som založil členstvo v POHYBe). Na trénovaní sú všetky ostatné body založené. Ak nevieš ako rozumne a systematicky trénovať. Presne pre teba sú určené tréningové manuály (pre ženy a pre mužov). Pre viac informácií navštív náš eShop.

1. Maj cieľ.

Bezcieľne trénovať je ako strieľať po tme z kolotoča na terč, ktorý nevidíš. Teoreticky je možné, že trafíš. Prakticky však, strieľaš na „ducha“.

Ak si stanovíš cieľ a každým tréningom urobíš len malý kúsok smerom k nemu. Je isté, že jedného dňa sa dostaneš presne tam kam chceš.

2. Relaxuj.

Denne si dopraj pohodu a aspoň niekoľko minút úplného relaxu. Podporíš tak nie len prácu svalov a spaľovanie tuku. Takýto relax ti prospeje rovnako fyzicky ako aj psychicky.

3. Urob si pohodu.

Urobiť si pohodu má mnoho spoločného s relaxom. Pohodu však vnímaj ako kľudový režim. Nenaháňať sa, nebuď pod stresom. V živote sú samozrejme aj situácie kedy to úplne nejde. Tvojou snahou by malo byť mať pohodový režim čo najviac. Prínosy pre tvoje telo budú najmä z hľadiska stimulácie hormónov.

4. Maj sex.

Sex má veľmi silný stimulačný dopad na tvoje hormonálne (ne)rovnováhy. Následkom toho je, nie len, tvoja pohoda a uvoľnenie. Sex ti pomôže výrazne regeneračne. A lepšie zotavenie znamená lepší výkon.

5. Dobre spi.

Spánok je v premene tvojej postavy a tréningového zlepšenia veľmi dôležitá súčasť. Bez dostatku spánku nedosiahneš výkonnú a skvele vyzerajúcu postavu s dostatkom svalov a minimom tuku.

6. Buď pravidelný.

Príprava na jedlo, na tréning ale aj na veci okolo toho musí byť pravidelná. Občasnousťou spravidla dosiahneš len podpriemernú postavu.

7. Neponáhľaj sa.

Výraznou a častou chybou pri zmene postavy. Či už ide o chudnutie alebo naberanie svalov je rýchlosť. Všetky procesy, ktoré sa v našich životoch dejú majú svoju rýchlosť. Čím viac budeš chcieť s touto rýchlosťou bojovať, o to viac zneguješ svoje výsledky.

8. Vytrvaj.

Bez trpezlivosti nebudeš v tvarovaní postavy úspešný. Trpezlivosť je niečo, čím by si sa mal obrniť. Výsledky dosiahneš len trpezlivosťou.

9. Vytvor si vlastný systém.

Mať tréningový plán je jedna z najlepších pomôcok, ktorými sa môžeš riadiť. Kompletný tréningový plán som zostavil pre mužov (Začni cvičiť s POHYBom for Men) aj ženy (Začni cvičiť s POHYBom for Women). Je efektívny, jednoduchý a prináša požadované výsledky. Ak si vytvoríš vlastnú stratégiu, je to v poriadku. Dôležité je nechaotizovať. Chaotizovaním nedosiahneš skvelú postavu. Dodržiavaním určitých plánov budeš schopný si čoskoro vytvoriť vlastný systém.

10. Skúšaj nové veci.

V oblasti tréningu sa tomu hovorí skornatieť. Aj tá najefektívnejšia tréningová metóda a postup budú časom strácať na účinnosti (tomu sa hovorí adaptácia). Keď sa tvoje telo adaptuje začneš stagnovať a v horšom prípade upadať. Efektívne tomu predídeš ak budeš otvorený novým možnostiam.

11. Pi vodu.

Pitie dostatku vody je podobná samozrejmosť ako spánok. Úplne prirodzené, žiadané a podceňované. Ak nebudeš mať v tele dostatok tekutín všetky procesy v ňom sa stanú oveľa náročnejšie. Vrátane procesu spaľovania tuku, nárastu svalov a zlepšovania kondície.

12. Prispôsob stravovanie.

Tvoja postava, svaly ale aj výkon nijako nevynikne ak neprispôsobíš stravovanie tvojim potrebám. Môžeš to nazvať aj diéta. Aj keď to pre každého nemusí byť to pravé „orechové“. Nájdi si spôsob stravovania aký ti vyhovuje, viac ako to čo momentálne „letí“ prihliadaj k tomu, čo sám preferuješ a si schopný pohodlne, dlhodobo dodržiavať.

13. Opakuj čo funguje.

Opakovaním toho čo funguje dosiahneš najlepšie výsledky. Či už naberáš svaly, spaľuješ tuk, buduješ zaostávajúcu partiu alebo zlepšuješ kondíciu. Môže to pôsobiť samozrejmé ale v praxi to tak nie je. Mnoho ľudí opakuje to čo robí niekto iný len, aby sa zapáčili okoliu a pritom úplne vypúšťajú to čo v skutočnosti funguje im.

Kompletné tréningové manuály vo forme knihy pre mužov – Začni cvičiť s POHYBom for Men a pre ženy – Začni cvičiť s POHYBom for Women si môžeš kúpiť v našom eShope.

Kompletné tréningové online plány v cykloch ti zabezpečí členstvo v POHYBe.

Tento tréningový ťahák – „Desatoro“ z tréningovej Biblie – vo formáte PDF si môžeš stiahnuť pod článkom. Vytlač si ho a umiestni tak, aby si ho stále videl. Vyvaruješ sa tak mnohým chybám, ktoré negujú tvoju snahu o skvelé telo a kondíciu.

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
AHOJ. Srdečne ťa vítam na mojej stránke. Som profesionálny osobný tréner, otec dvoch detí, dvoch tréningových kníh a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať, že skvelé telo môže mať každý. A to s radosťou, dobrým pocitom zo seba samého a zábavne. Rád ťa prevediem procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Preto dosiahneš výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície efektívne a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu